Wednesday 2 March 2011

Pungile cu galbeni

De mult, un bătrân, simtind că i se apropie obstescul sfârsit, si-a chemat feciorii si le-a spus:

- Dragii mei, toată averea mea este de 300 galbeni, pe care n-am să vi-i împart în mod egal; am să dau mai mult celui mai istet dintre voi. Stiti - a continuat el - că toată viata m-am ocupat de cumpăratul si de vândutul cailor, dar niciodată n-am tinut mai mult de 300 galbeni; ce am câstigat în plus, am folosit pentru cresterea voastră. Din totdeauna eu am avut pentru plata cailor nouă pungi, în care galbenii erau împărtiti în asa fel încât - fără să deschid nici o pungă - am putut plăti orice sumă de la 1 la 300 de galbeni!

Stiti câti galbeni sunt în fiecare pungă?

Pentru ca nici o pungă să nu trebuiască a fi deschisă la orice plată între 1 si 300 de galbeni, acestia trebuie repartizati în felul următor: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 128, 45.

No comments:

Post a Comment